Την τελευταία εβδομάδα της σχολικής χρονιάς στο μάθημα της Γλώσσας ασχοληθήκαμε με γλωσσικές δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν
για το λογοτεχνικό βιβλίο «Φλορέτ», Anna Walker, εκδ. Μικρή Σελήνη. Το
βιβλίο ήταν στη λίστα με τα
βιβλία του Μαραθώνιου Ανάγνωσης, που διοργανώνεται από την Παιδική
βιβλιοθήκη Μίμης Βασιλόπουλος του Δ. Χαλανδρίου. Επιλέξαμε να
δουλέψουμε το βιβλίο αυτό, καθώς έχει πολλά θετικά και αισιόδοξα
μηνύματα. Μέσα από τις δραστηριότητες, τα παιδιά αναγνώρισαν συναισθήματα, καλές συμπεριφορές και τρόπους έκφρασης. Εξέφρασαν ελεύθερα τις
δικές τους ιδέες, γράφοντας τα δικά τους
κείμενα και επικοινώνησαν τις ιδέες τους στην ομάδα. Το γράμμα αλλά και το ημερολόγιο είναι τα δύο κειμενικά είδη πάνω στα οποία στηρίχτηκε η σχεδίαση των δραστηριοτήτων.
Το γράμμα |
Πρώτη σελίδα από το ημερολόγιο της Μάε |
Με αφορμή το βιβλίο της "Φλορέτ" τα παιδιά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα φτιάξουν τη δική τους "Γυάλα των θαυμάτων". Θα συλλέξουν μέσα σε αυτήν όσα πράγματα επιθυμούν να κρατήσουν και τους θυμίζουν όμορφες αναμνήσεις. Τον Σεπτέμβρη θα φέρει ο καθένας τη δική του "Γυάλα των θαυμάτων" και θα την παρουσιάσει στην τάξη.
"Η Γυάλα με τους Θησαυρούς" |
Μιλήσαμε για το τι είναι το ημερολόγιο και τι σημαίνει να έχεις και να γράφεις σε ημερολόγιο. Μπήκαμε στη θέση της Μάε και γράψαμε τις σκέψεις της και τα συναισθήματά της στην αρχή αλλά και στο τέλος της ιστορίας της. Στα παιδιά χαρίστηκε ένα μικρό βιβλιαράκι, προκειμένου να λειτουργήσει ως ημερολόγιο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ζήτησα στα παιδιά να καταγράφουν τις " Καλές πράξεις και Καλές συμπεριφορές". Να είναι ένα ημερολόγιο που θα καταγράφουν πράξεις καλοσύνης και καλές συμπεριφορές, όμορφες πράξεις και όμορφες συμπεριφορές, ώστε να τις μοιραστούν, όταν επιστρέψουμε στο σχολείο, εφόσον το επιθυμούν.
Τελευταία σελίδα από το ημερολόγιο της Μάε |
Στόχος μας για την επόμενη χρονιά είναι να αποκτήσουμε μια τάξη με πολύ πράσινο. Να φτιάξουμε έναν κήπο στη τάξη μας! Για να δούμε αν θα τα καταφέρουμε...
Γλωσσικές δραστηριότητες: