Στην αρχή της νέας χρονιάς δουλέψαμε όλη η ομάδα για μια νέα συμφωνία και για μια νέα αρχή! Καταγράψαμε τις προσδοκίες μας, από έμας τους ίδιους, από τους συμμαθητές μας και από το σχολείο μας. (δημοσίευση στις 17/2/18)
Ένα μήνα μετά δημιουργήσαμε κάτι καινούριο. Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε δεσμούς στην ομάδας μας και στη συνέχεια να τους ενισχύσουμε. Η ομάδα συνδέθηκε και ενισχύθηκε μέσω των αξιών και των ικανοτήτων της και δημιούργησε τον δικό της αξιακό κύκλο. (Βασισμένο στη μέθοδο της Καταξιωτικής Συστημικής Διερεύνησης - Appreciative Systemic Inquiry)
Επιλέχθηκε η λέξη Καλημέρα και ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν κάτι που νιώθουν ακούγοντας την λέξη καλημέρα!
Ποιος τους λέει καλημέρα πρώτος κάθε πρωί; Σε ποιόν λένε αυτά καλημέρα κάθε
πρωί; Τι σημαίνει η λέξη ΚΑΛΗΜΕΡΑ;
Η Καλημέρα επιλέγεται ως μέσο σύνδεσης καθώς αποτελεί
στην ελληνική κουλτούρα μια τελετουργική πράξη, η οποία κληρονομείται
από γενιά σε γενιά. Η γενεαλογία αυτής της λέξης αποτελεί μια πρόσκληση στα
μέλη να συνδεθούν με τις ρίζες τους, να συνδεθούν με την αίσθηση της ενότητας
στο χρόνο (από πού έμαθαν τη λέξη, πως τη χρησιμοποιούν στο παρών, πως την
κληροδοτούν;). Παράλληλα είναι μια άσκηση που επιτρέπει στα μέλη που δεν
επιλέγουν να συνδεθούν με πρόσωπα της οικογένειας τους να συνδεθούν με
σημαντικά πρόσωπα της καθημερινής τους ζωής.( ΑΛΕΞΑΚΗ – ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ Κοινωνική Λειτουργός – Ψυχοθεραπεύτρια ,
Επιστημονικό Στέλεχος Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Δήμου
Κηφισιάς - ΟΚΑΝΑ «ΠΡΟΝΟΗ»)
Τα παιδιά τελειώνοντας τις ζωγραφιές τους επιλέγουν και εντοπίζουν τα ίδια ικανότητες και αξίες που αναδύονται μέσα από τις ζωγραφιές τους.Ο αξιακός κύκλος της ομάδας μας είναι έτοιμος!Σε αυτόν θα βασιστούμε και θα συμπορευτούμε!